10 põhjust, miks mitte Hispaaniasse kolida


Ma mõtlesin, et ma olin siin Hispaaniale ainult kiidulaulu laulnud. Ilus ilm ja imeline tähistaevas ja sõbralikud inimesed ja kõik armastavad lapsi. Ja et Te ei arvaks, et ma nüüd polegi õige eestlane ja hädaldada ei oska, siis panin kokku väikese listi asjadest, mis mulle Hispaanias ei meeldi. 

  • Putukad, kes tungivad minu territooriumile. Üldjuhul putukate vastu pole mul midagi. Õues vaatan suure ahvivaimustusega, kuidas väikesed sipelgad veavad endast 10 korda suuremat tokikest, aga no kui need samad sipelgad koju ilmuvad ja laste maha pudisatatud krõpsutükke vedama hakkavad, siis pole sellest ahvivaimustusest midagi alles. Ei no tore küll, kui nad mu põrandaid puhastavad, tasuta tööjõud ju. Aga siis nad ilmuvad köögi põrandale ja sealt kuidagi köögikappidele ja lõpuks sibavad juba kraanikausis ringi. Ehk siis ma pean kodus hoidma piinlikku puhtust ja mitu korda päevas põrandaid küürima ja iga väiksemagi nõu kohe pärast kasutamist puhtaks pesema. Ja isegi siis õnnestub neil kusagilt midagi leida ja mulle minu äsja sidrunhappega üle küüritud kraanikausi ääre pealt näkku irvitada.. Ja teiseks ämblikud. Mul ei ole mitte midagi nende ämmelgate vastu, kes kusagil lae nurgas või tugitooli jala juures oma võrgu koob ja seal siis enda saaki püüavad. Aga mul on kohe väga midagi nende ämblikute vastu, kes mu autosse ronivad. No ja siis iga kord saan mina peaaegu südamerabanduse, kui Chris tagaistmelt karjub, et “Emme, mürgiämblik on katuseluugi juures!!!!!!” Oeh.
  • Kraanivesi maitseb  siin nagu naabrimehe basseinivesi. Kloorine ja soe. Ma olen kuulnud, et need torud, mida mööda vesi jookseb on oma aja tõenäoliselt juba ära elanud ja ka see mõjutab kraanivee maitset. Ja seda, kui palju seal baktereid on jne jne. Ehk siis ka kõige suurema häda korral ma vist ei jooks seda. Kui just surm silme ees ei oleks..siis oleks paarist lisabakterist ja igavesti organismi jäävast kloorist vist suhteliselt savi!
  • Lihtsalt vesi. Või täpsemalt öeldes selle puudumine.. Ma saan aru, et vesi tuleb kusagilt mägedest ja kindlasti polnud seda siia lihtne vedada ja et siin on kuum ja vee tarbimine ongi suur, sest kõik kastavad oma muru või lasevad basseini vett juurde. Aga no vahel ajab ikka kopsu üle maksa, kui juba teist korda päeva jooksul vesi ära läheb just siis, kui ma pesumasina käima panen. 
  • See, et hispaanlastele meeldib õhtul poes käia. Eestis ma käisin poes võimalusel umbes 10 ajal, sest siis kõik eestlased olid kodus jalad juba seinale löönud ja ma sain rahulikult mööda tühje tänavaid poodi sõita ja siis seal õndsas üksinduses endale toidukraami valida. Hispaanlased on aga täielikud õhtuinimesed. Eile üritasin siis kell 9 poodi minna ja pood oli nii rahvast täis, et ma ei suutnud isegi mõelda, mida mul vaja läheb. Lisaks asjade otsimisele peab veel kahte last ka vaatama, et keegi neile oma hiigelsuurte täis kuhjatud kärudega otsa ei sõidaks. Siin peab kella 5-6 aja poes käima. Siis on hispaanlastel siesta läbi saanud ja poed on tühjad. 
  • Randa minemine. Kui meri on ikka nii lähedal, siis vahepeal võiks ju selle lühikese teekonna ette võtta ja natuke aega liivasel rannal istuda. Eile siis läksime. Mõtlesin, et vahelduseks oleks lahe! No ja siis korraga avastad, et sul on miljon asja aja kaasa võtta. Käterätikud ja ujumisriided, mütsid ja ämbrid ja kühvli ja liivavormid. No ja vett läheks ju vaja. Hea oleks, kui see vesi veel külm oleks. Ja midagi võiks ju natuke süüa ka kaasa võtta, sest äkki lapsed ei taha kohe ära tulla ja siis pärast ujumist on kõht nii tühi, et kõngemise tunne tuleb peale. Ja siis ei ole neid kõiki asju kuhugi panna ja kõige selle kokku panemisega läheb sada aastat aega ja siis vaikselt kaob üldse see tunne ära, et oh kui lahe oleks vaheduseks mere äärde minna…
  • Paberimajandus. Ükskõik, mida ka vaja ei lähe, siis sellega kaasne hunnik paberitööd. Eestis oli kudagi lihtne. Ütled kõigele jah ja siis allkiri alla ja asi korras. Istusin just mõnda aega tagasi Orange esinduses ja vaatasin, kuidas internetilepingut tehti. Ma olin seal esinduses ligi 40 minutit ja lahkusin lõpuks, sest ma lihtsalt ei jõudnud ära oodata, kuni nad seal selle lepinguga ühele poole saavad. Ja siis tuleb see paberihunnik sinuga koju kaasa ja neetud sa olgu, kui sa need ära kaotad!! Ma just vaatasin neid inimesi, kes politseijaoskonnas NIE numbrit tegema käisid ja oma dokumentide portfellist pabereid välja kakkusid…just hakkasin nalja tegema selle üle, kui mõtlesin, et ma olen ju ise varsti samasugune…
  • Ma arvan, et kõik mu blogi lugejad juba teavad, et mul on tõsine probleem Hispaania parkimiskohtadega või siis nende puudumisega või siis sellega ,et parkimiskohad on nii väikesed.  Esiteks olen ma õudne manööverdaja ja seega isegi kui ma läbi häda mõnesse parkimiskohta end sisse susin, siis sealt välja ma raudselt ei saa. Teiseks jääb mul igal pool taguots(või siis esiots) meetri jagu parkimiskohast välja ja nii on mu auto hea sihtmärk kõikidele teistele minusugustele, kes manööverdada ei oska. Need probleemid on muidugi lahendatavad. Kas ma ostan tanki ja sel juhul mul on nagunii savi, kas keegi tagurdab mulle sisse või ei. Ja kui parkimiskohta ei ole, siis tankiga annab alati tekitada..Jah. Muid variante ei ole. Väiksema auto ost on ka mõttetu. Esiteks lendab see raudselt suurema tuulega maantee pealt minema. Ja teiseks..ma eile parkisin ühe sellise miniauto kõrvale. Ja see oli ka suht mõlke täis..
  • Wifi! No ei ole igal pool väikohvikute juures wifit, mis ulatukse kohviku uksest kaugemale, et ma siis saaks rõõmuga rannaliival istudes netis passida. Jalutasin ükskord siin Sabinillase rannaäärt mööda ja ei leidnud ühtegi, mida mu telefon kinni oleks püüdnud. 
  • Siesta. Vahel tahaks, et kõige lähemal asuv kirjtarvete pood oleks ka kell 14.00 lahti.
  • See mõni üksik haruldane hispaanlane, kes sõnakestki inglise keelt ei räägi. Siis peab õudsalt palju käsi liigutama. 
Viimased kolm tulid ikka eriti raskelt. Aga 10ne list kõlab ju ägedamalt, kui 7me list. Muul juhul mõtlen ikka väga tõsiselt neid punkte. Iga õhtul nutan patja ja mõtlen, kuidas ma nüüd homme vee asemel jälle veini jooma hakkan….

2 kommentaari:

  1. Head uut aastat, tere tulemast lehele 2021. Aasta alustamiseks saate NOVA GLOBAL FINANCE'l taotleda laenu vaid 2% intressimääraga.

    Ükskõik, kas soovite elustiilile hoogu anda või teil on ootamatuid kulutusi, on NOVA GLOBAL FINANCE'i laen kulutõhus viis selle elluviimiseks.

    Nova Global Finances on paindlik: saate laenata kuni 10 miljonit eurot, sobiva tagasimakseperioodiga vahemikus 1 kuni 30 aastat. Pakume laia valikut isiklikke laene, ärilaene, kodulaene ja võlgade konsolideerimise laene, mida saab vastavalt teie muutuvatele vajadustele ja oludele kohandada 2% intressimääraga.

    Mida sa saad:
     Kohene juurdepääs oma fondidele pärast heakskiitmist
     konkurentsivõimelised intressimäärad
     paindlikud tagasimaksetingimused
     võimalus oma laenu kiiremini ära maksta (lisatasud vähendavad laenu kapitalisummat)
     Lihtne kinnitamine, kui vajate täiendavaid vahendeid
     Laenu saate taotleda endale sobivas kohas ja kellaajal

    Kuidas kandideerida:
    Laenu taotlemine on kiire ja lihtne! Ettevõtted või üksikisikud, kes on huvitatud Nova Global Finances'ist laenu taotlemisest ja vajavad lisateavet KUIDAS KOHALDADA, peaksid SAATAMA MEILI aadressile (novaglobalfinances@gmail.com) VÕI võtma ühendust hr Elliotiga whatsApp: +31642117819 lisateabe saamiseks ja suuliste briifingute jaoks. Kehtivad tingimused.

    VastaKustuta
  2. Ma elan Hollandis ja olen täna õnnelik naine? Ütlesin endale, et soovitan iga laenuandjat, kes võiks minu ja minu pere elu muuta, kõigile, kes laenu otsivad. Kui vajate laenu ja olete 100% kindel, et maksate laenu tagasi, võtke nendega ühendust juba täna meili teel: lapofunding960@outlook.com

    VastaKustuta