Sushi ilma peene jurata?



Raudselt keegi nüüd solvub, et mis mõttes peene jura! See ei ole jura, see on KUNST! Aga kui palju on neid inimesi, keda see peene KUNST on sushimaailmast kaugele eemale hirmutanud just sellepärast, et seda peenet kunsti peab hindama ja ei tohi mitte kõrvale jätta?

Kui palju on neid, kes on juba kodus arvuti taga alla andnud, sest lisaks lõhele, tomatile, kurgile, paprikale ja avokaadole on ju vaja sushimatti, sojakastet, riisiäädikat, seesamiseemneid, pulkasid, ilusat taldrikut, sojakastme kausikest ja lisaks kõigele eelnevale võiks sushi kõrval ilutseda veel wasabi ning marineeritud ingveri roosikesed!

Mina olin üks nende seast, kes mõtles, et "Oh, kui lahe oleks sushit teha...". Lõin interneti lahti ja kui ma nägin seda kohutvalt pikka nimekirja asjadest, mis mul kõik võiks olla, siis otsustasin ma sellest jamast loobuda, sest ma kunagi ammu proovisin sushit ja mulle ei meeldinud ja miks ma peaks nii palju asju ostma selleks, et teha midagi, mida ma ei söö...

Korra vaatasin nimekirja veel üle..äkki saab vähemaga hakkama??? Mida ma nende pulkadega teen pärast, kui mulle ei meeldi..jätame need välja..Aga kuidas ma siis söön sushit..kahvliga või(hahaa)?? Täpselt nagu restoranis on viisakas liha lõikamiseks nuga kasutada, siis on sama viisakas sushit pulkadega süüa. Sushit võib muidugi süüa ka sõrmedega, aga olete te instagramis näinud kedagi sushit sõrmedega suhu toppimas? No pulgad on ikkagi mooduvärk ja ka kõige suuremad viinerinäpud suudavad pulki nii kaua käes hoida, kuni pilt on tehtud... Seega, kui sa oled uus sushimaailmas, siis ilmselgelt sa eeldad, et sul läheb pulki vaja..



Riisiäädikas..mul on õunaäädikas. Aga see raudselt ei kõlba! Wasabi? Aga siin õpetuses on ju wasabi ka kirjas..No jah! Las ta olla siis.

Retseptidest ma parem ei hakka rääkimagi. Ainuüksi sushiriisi valmistamise õpetus oli nii pikk, et ma ei viitsinud seda isegi lõpuni lugeda. Ma jõudsin vist kusagile sinna, et riisi peaks ohtralt pesema ja siis veel vette likku panema. Mille pärast siis septs riisi on vaja, kui see veel sada aastat kusagil vees peab ligunema??

Ma hoidsin end isegi sushirestoranidest eemal, sest ma ei suutnud teha vahet hosomakil ja futomakil ja mul oli liiga piinlik küsida..Sest kes see siis ei tea, mis vahe on neil kahel eelneval...

Ja nõnda arutledes ei katsetanud ma sushi tegemist mitu aastat. Kui me Hispaaniasse tulime ja poes ringi jalutades mõtlesime, et mida süüa teha, siis tuli idee sushit valmistada õhtuks. Mul polnud õrna aimugi, mida meil täpselt vaja läheb, seega haarasime paki sushiriisi, norilehed, sojakastme ja paki lõhet.

Koju jõudes mõtlesin, et matti ei ole ju! Aga see leidis kiire lahenduse selle mati näol, mis taldriku alla pannakse ja pärast kokku saad rullida. Mõtlesin, et küll see ka asja ära ajab.

Vaatasin pisut külmkapis ringi ja otsustasin, et paneks sushi sisse veel tomatit, paprikat, kurki ja toorjuustu.

Wasabit ei olnud. Ingveriroose polnud. Isegi pulki ei olnud. Proovisin siis kiirelt netist mingit retsepti leida, aga seda ma ka väga pikalt ei suutnud jälgida, seega pooleldi interneti abiga ja pooleldi oma enese "tarkusega" said esimesed rullid kokku keeratud.

Sellised nad siis tulid...

Sellest ajast alates armusin ma võimalusse süüa sushit kasvõi iga õhtu..ilma, et selle jaoks spetsiaalselt restorani peaks ronima. Võib pesuväel arvutist filmi vaadata ja enda tehtud sushit õgida, mille sees küll ei ole mingeid imelisi lillelisi kujundeid ja mis on tehtud tavalisest riisist ja õunaäädikaga..aga keda kotib!

Kui ma oleks paar aastat tagasi mõelnud, et unustaks ära kõik need peensused ja prooviks lihtsalt midagi kokku keerata, siis ehk ei oleks ma pidanud mitu aastat oma elust ilma sushita elama...



Ma ei proovigi väita, et wasabi või ingveri, sushimati ja riisiäädika võiks üldse ära unustada! Ma püüan öelda seda, et kui neid ei ole..siis on ka ok! Siis ei ole sa vähem sushisõber, vaid pigem sõdalane, kes suudab oma lemmiktoidu väga väheste ja vahel ka "valede" asjadega kokku panna. Ma püüan öelda seda, et kui sa proovid sushit teha tavalisest riisist ja sööd seda kahvliga, siis sa ei peaks end varjama kottpimedasse tuppa. Ma saan aru, et viisakas on süüa sushit pulkade või näppudega. Aga ma ei lähe mõnele jaapanlasele jalaga näkku lööma, sest ta ei oska meie rahvariideid õigesti selga panna...Vaevalt vastupidigi on..

Üsna pea proovin ka blogisse mingi retsepti panna. Seni võite eile hilisöösel kokku keeratud videost vaadata, kuidas mina sushit teen...



Kas Teie teete kodus sushit?

0 kommentaari:

Postita kommentaar