Ilmajutud vol 2. Juuni Andaluusias.


Ärkasin täna imekombel kell 7 üles. Kõik veel magasid ja taevas oli täpselt selline, et haarasin teki ümber ja panin jooksusammul katusele. Päike ei olnud veel tõusnud. Ideaalis oleks ma tahtnud seal kohvitassi ja fliistekiga istuda, aga selle jaoks ei olnud enam aega. Kuked kusagil kaugustes juba praktiliselt röökisid, seega kohe kohe! Vaatasin kella…5 minuti pärast pidi tõusma.




Ma ei mäleta, kuna ma viimati päikesetõusu nägin. Sel hetkel, kui mina end voodist üles ajan, on päike juba ammu kõrgel säramas. Eestis õnnestus ikka aeg-ajalt olla samal ajal juba liikvel, aga siis jäi mets või majad ette ja korraga oli lihtsalt valge ja päike väljas. Seega ma pole oma elus väga palju päikesetõuse näinud ja seega mul pole millegagi väga võrrelda, aga täna oli vaatepilt ikka imeline. Ma ausalt öeldes ei tea, mida ma siis ootasin, aga kui see ere kera sealt mägede tagant paistma hakkas, siis vajus suu lahti. Taevas värvus oranžiks, meri hakkas sillerdama, linnud hüppasid kusagilt peidust välja ja see hetk olin ma juba õnnelik, et mu ümber oli lina mitte fliistekk, sest koos päikesega tuli ka soe õhk. Üldse olin õnnelik. Ja tänulik sääskedele, et nad mind üles ajasid. Kordki annavad nad ka midagi vastu pärast öö otsa vere imemist. 




Tegin paar video ka päikesetõusust. Vaata siia või siia.  :)

Mingi hetk ma tundsin, et see päikesesse vaatamine ei ole vist enam mõistlik, sest mu silmade ette ilmusid mustad rõngad ja ma otsustasin, et hiilin alla tagasi. Maja oli vaikne. Tegin endale kohvi ja lihtsalt istusin ja nautisin, et ma saan hommikul üksi ja vaikuses olla. 

Pikalt mul seda lõbu ei olnud. Praeguseks on juba mõlemad üleval, seisavad mu kõrval ja räägivad meie tuttavate koerast Murist, keda nad endale siia külla tahavad. “Emme, kuna Muri siia tuleb?”, “Emme, kas Muri tohib basseinis ujuda?”, “Emme, ma ei taha spagette!”, “Emme, kui Muri siia tuleb, kas me siis võime Isabeli ja Victoria ka külla kutsuda?”. Ja siis, kui ma julgen vastata, et ma arvan, et Muri ei tohi basseinis ujuda, siis tuleb veel miljon küsimust. Et miks ja kuidas ja kas ja kohe kui ma olen küsimustele vastamise lõpetanud ja ma jälle keskenduda suudan, kuulen ma juba lähenevaid samme ja siis “….aga kuule emme…!”. Praegu läksid nad õnneks vannituppa purskaevu tegema(mida iganes see ka ei tähenda).

Kuna täna on juba 12 juuli, siis on viimane aeg võtta kokku juuni kuu ilm Andaluusia piirkonnas.

Mai kuus oli siin lihtsalt soe. Keskmine temperatuur oli umbes 20 kraadi, päeval oli päikese käes 23-24 kraadi, vaid mõned üksikud päevad tõusis temperatuur kõrgemale ning öösel tõusis mägedes suur tuul. Juuni on natuke teist palet näidanud.

Mis ilm siis juunis oli?

Temperatuur. Kuna mul on kraadiklaas ainult autos, siis 100% täpsusega on raske öelda. Ma usun, et kui keegi just uurimustööd ei tee, siis vaevalt siin leidub inimesi, kes iga hommik kraadiklaasi juurde jooksevad, aga keskmiselt oli juunis 25 kraadi. Päeval püsib temperatuur 27-28 kraadi juures, kuumalaine ajal tõuseb üle 30ne. Päike on kõvasti intensiisvsem, kui ta oli mais ja kuumalaine ajal keskpäeval väljas väga pikalt olla ei kannata.

Selline taevas. Iga päev. 
Tuul. Tuul on ainus, mis siin lõunarannikul kuumuse eest leevendust pakub, kuid ka seda on juunis kuus kõvasti vähem olnud. Kui kuu alguses veel tuuled öösiti puhusid, siis kuu keskpaigas hakkasid ka need raugema ning tuule vilisemise asemel oli akna taga kuulda rohutirtsude ja konnad hääli. 

Vihm. VIhma sadas terve juuni kuu jooksul täpselt kahel päeval. 27nda juuni õhtul ja 28nda juuni hommikul. 


Kui sajab, siis tuleb varju alla minna. Ma küll seletasin, et mine naudi, aga Kennethi ja Chrisi jaoks ei olnud vihma käes olemine väga nautimist väärt.



Vesi. Kui juuni alguses oli basseinivesi veel tundlikumate jaoks pisut külm, siis kuu lõpus oli tegemist sooja vanniveega. Merevesi oli keskmiselt 21 kraadi. Seega külm! 

Taevas ilus ja sinine. Rannas olid peamiselt ainult turistid, kellest tugevamad ka vette julgesid hüpata. Enamus "peesitasid" oma varjude all.

Kokkuvõtteks: Juuni kuu oli imeline. Päike, meretuul ja vesi. Tõeline suvi! Terve kuu polnud konditsioneeri vaja, öösiti oli piisavalt jahe ja akna lahti tegemisest piisas, et tuba jahutada. Sääski on siin mägedes vähe, seega saab õues hiliste õhtutundideni istuda ja selget tähistaevast imetleda. 

Päikeseloojang


Nüüd siis juuli. Lubatakse, et temperatuur võib küündida ligi 40 kraadini ja minimaalne temp on 20 kraadi. Varsti peab vist ööseks telki kolima. Või basseini :D

0 kommentaari:

Postita kommentaar